دکوراسیون داخلی

دکوراسیون اداری، منزل، آشپزخانه، پارتیشن اداری و ...

با راحت‌ترین دکوراسیون‌های اداری آشنا شوید

گروه مکعب یکی از پیشرو‌ترین شرکت‌های طراحی دکوراسیون داخلی است. از این رو همیشه به دنبال آن است که بهترین ترند‌های روز طراحی دکوراسیون اداری را برای مخاطبان خود فراهم آورد. این که ترند‌های دکوراسیون داخلی در ایران قابل انجام است یا نه، خود موضوع دیگری است که البته ما معتقدیم هر ترند طراحی دکوراسیون اداری و داخلی را می‌توان در ایران انجام دارد مهم خواستن آن است.
در این مقاله به می‌خواهیم معرفی راحت‌ترین دکوراسیون‌های اداری مد روز بپردازیم. این که چرا یک دکوراسیون اداری باید در اوج راحتی باشد خود موضوعی مهم است و البته این راحتی چگونه می‌تواند به صورت یکسان و یک‌دست در یک دکوراسیون اداری اجرا شود.

با راحت‌ترین دکوراسیون‌های اداری آشنا شوید

هر کس تعریف خود را از راحتی دارد. هر کدام ما لباس کار و استراحتمان با یک دیگر متفاوت است. حال آنکه همه ما بدنی داریم که ساختار آن واحد است. پس گذشته از سلیقه‌های گوناگون که می‌تواند برای هر آدمی متفاوت باشد، استفاده از برخی المان‌ها می‌تواند بدن ما را در وضعیتی قرار دهد که کمترین فشار را تحمل کند و از این رو این ساختار بدنی ماست که راحتی را تجربه‌ می‌کند.
پس اگر بخواهیم یک درجه خاص از راحتی را برای افراد فراهم کنیم، دو موضوع را باید در دکوراسیون اداری خود لحاظ کنیم. نکته اول آن است که مجال اعمال سلیقه را برای کارکنان در دکوراسیون اداریمان فراهم آوریم و دوم بهتر ساختار بدنی را به خوبی بشناسیم و آن را در کمترین فشار ممکن قرار دهیم.
این یک موضوع کاملا قابل اندازه‌گیری است که با بالا رفتن سطح راحتی بدنی و فکری در محیط اداری بهره‌وری کارکنان از ساعت‌هایی که در محیط کاری می‌گذرانند نیز بالا می‌رود.
ماجرای راحتی فکری و دکوراسیون اداری را در مقاله‌ای جداگانه بررسی می‌کنیم و این مقاله را می‌خواهیم به راحتی بدنی و فیزیکی در دکوراسیون اداری اختصاص دهیم.

حرکت به سمت جاذبه صفر در دکوراسیون

یکی از عجیب‌ترین یافته‌های اخیر درباره حس راحتی آن است که ما بیشتر احساس خستگیمان، ناشی از اعمال فشار جاذبه است. یک موضوع بسیار مهم آن است که من و شما هر روز و هر ساعت در معرض جاذبه زمین هستیم و این جاذبه روی سلول به سلول بدن ما فشاری وارد می‌کند. غواص‌ها با فشاری بسیار بیشتر از جاذبه زمین در زیر آب درگیرند، زیرا این فشار جاذبه با فشار آب دریا توأم می‌شود. فشاری که بعد از یک عمق خاص، دیگر تحمل ناپذیر است و باعث مرگ آدم می‌شود. اما از بررسی شرایط بدنی کسانی که کارشان غواصی است، فهمیده‌اند که 1? بهره‌وری کار آنها بسیار پایین است 2? آنها چند برابر دیگران انرژی مصرف می‌کنند.
پس هر چه درگیری ما با زمین بیشتر باشد کارمان سخت‌تر است.
در این مقاله می‌خواهم شما را با مقوله جاذبه صفر آشنا کنم. جاذبه صفر زمانی روی می‌دهد که ما خارج از جو زمین باشیم. این زمان بدن در بی‌وزنی است و هیچ فشاری را تحمل نمی‌کند. در این حالت بدن ما مانند عکس زیر قرار می‌گیرد.

راحت‌ترین دکوراسیون‌های اداری

راحت‌ترین دکوراسیون‌های اداری

در ترند‌های جدید دکوراسیون اداری برای نزدیک شدن به این حالت تلاش بسیار خاصی صورت گرفته است. درگیری شما با جاذبه می‌تواند با قرار گرفتن در این حالت به حداقل برسد. صندلی‌ و مبلمان اداری معمول تا حدی در این راه قدم برداشته بودند اما آن را برآورده نمی‌کردند.
یکی از اصلی ترین دلایل این که ما در دکوراسیون‌ اداری خود به وضعیت جاذبه صفر نزدیک می‌شدیم اما آن را نمی‌توانستیم اجرا کنیم آن بود که میز‌های اداری جایی را برای بالا آمدن ناحیه میانی بدن باقی نمی‌گذاشتند و ما برای چشم دوختن به کاغذ‌ها باید بدن را در زاویه حاد 45 تا قائم درجه قرار می‌دادیم، حال آن که در وضعیت جاذبه صفر زاویه‌ای 128 درجه در ناحیه شکم و لگن ایجاد می‌شود.
اما اکنون با حذف تدریجی اما بسیار مستمر کاغذ و کاغذ نویسی از سیستم‌های اداری و جایگزینی آن با اتوماسیون‌هایی که در کامپیوتر‌ها و لباپ‌ها جای داراند، دیگر نیازی چندانی به میزهای کار نداریم. از این رو دکوراسیون‌های اداری میزها را کوچک و ساده می‌کنند و صندلی‌های اداری را پیچیده تر.

راحت‌ترین دکوراسیون‌های اداری

راحت‌ترین دکوراسیون‌های اداری

وجود یک پشت سری در این حالت صندلی‌ها می‌تواند گردن را در بهترین حالت خود نگه دارد و همین طور زیر‌پایی‌ها که پا را در حالت نیم باز قرار می‌دهند. میز اداری با حذف کشو‌ها و کمد‌های زیرین خود، جای حرکت پا‌ها را فراهم می‌آورد. باید برای این که کامپیوتر، لپتاپ و موبایل شما به شارژ، کابل شبکه و انواع سیم‌های برق و دیتا وصل شود، تمهیدی اندیشید که البته هیچ مشکلی ندارد و در این میز‌های به شدت خلوت، می‌توان حتی ده‌ها رشته سیم را جاساز کرد. برای بالا بردن سطح تمرکز کاربر دکوراسین داخلی شیلد‌هایی در اطراف میز کار نصب می‌شود تا سمت نگاه به مانیتور دوخته شود.
در پی استفاده از همین وضعیت جاذبه صفر است که صندلی‌های ورک استیشن نیز روز به روز در حال گسترش‌اند و شاید بتوان نزدیک ترین وضعیت به جاذبه صفر را در این دسته از صندلی‌ها پیدا کرد.

راحت‌ترین دکوراسیون‌های اداری

راحت‌ترین دکوراسیون‌های اداری

استفاده از انواع صندلی‌ها که بتوانند بدن را نزدیک به حالت درازکش قرار دهند موضوعی است که باید به آن فکر کرد. به هر حال راحتی در محیط کاری یکی از مهم‌ترین عناصر بالا برنده بهره‌وری است. ما نیز در گروه مکعب برای این هدف در کنار شما هستیم.

+ نوشته شده در  دوشنبه 19 اسفند 1398ساعت 20:23  توسط محیا یوسفی 

میز مدیریتی سلطنتی یا کلاسیک کدام را انتخاب می‌کنید

میز مدیریت همیشه در یک اداره و یا شرکت یک موضوع مهم حساب می‌شود.
این نوع میز اداری گاهی نمادی از صلابت و موفقیت یک شرکت است. از این رو گاهی حتی در شکل و شمایل میز مدیریتی می‌توان این صلابت و قدرت را دید. در این مقاله می‌خواهیم میان میز مدیریتی سلطنتی و میز مدیریتی کلاسیک فرق‌هایی ایجاد کنیم و این دو مفهوم را بیشتر بشناسیم. میز مدیریتی به صورت قدمی آن تشکیل می‌شد از سطوحی ساخته شده از بهترین انواع چوب که روی آن منبت کاری‌هایی هم انجام می‌دادند. میز‌های مدیریتی بسته به فرهنگ آن کشوری که از آن استفاده می‌شد امکان داشت تفاوت‌هایی هم با هم داشته باشند. در آلمان قبل از جنگ دوم جهانی میز مدیریتی چندان منبت کاری نداشت و فقط بزرگتر از انواع میز‌های کارمندی بود.

میز مدیریتی سلطنتی یا کلاسیک

چرم دوزی هم یکی دیگر از اجزای میز مدیریتی است. به خصوص در استایل‌های انگلیسی که هماهنگی چشم نوازی بین میز و مبلمان اداری به وجود می‌آمد.
چوب لاک الکل خورده بلوط، گردو و ساج چوب‌هایی بودند که در دوران گذشته بسیار بیشتر از دوران ما یافت می‌شد و نجارانی که به ساخت این دسته از میز‌ها می‌پرداختند بسیار دست و دلبازانه به استفاده از این دسته از چوب‌ها می‌پرداختند. میز‌هایی به نسبه سنگین که به حد نهایت سمباده می‌خوردند و با لاک الکل آنها را جلا می‌دادند.
نقش چوب و طرح های چهارگوش بسیار ساده می‌توانست مشخصه این طرح‌ها باشد. بعد از مدتی هم چندین کشو به این میز‌ها اضافه ‌شد. بعد از رواج یافتن روکش‌های پلی‌استری، این دسته از روکش‌ها جایگزین لاک الکل شد. ولی در کل این دسته از میز‌ها چندان تغییری را به خود نمی‌دیدن و سالیان سال طرحی یک نواخت و البته بسیار کاربردی و شکیل داشتند.
این طرح را می‌توان طرحی کلاسیک برای میز مدیریتی دانست طرحی که اکنون هم در برخی موارد ساخته می‌شود اما سادگی و بی‌آلایشی آن چندان طرفدار ندارد.

میز مدیریت سلطنتی چه ویژگی‌هایی دارد

در مدل‌هایی که به میز مدیریتی سلطنتی مشهورند. دیزاینی به شدت اغراق شده را شاهدیم. اما قبل از آن که به چند و چون این روش ساخت میز و مبلمان مدیریتی بپردازیم باید یک نکته مهم را در این باب بیان کنیم. در سرچ کوتاهی در گوگل به راحتی در می‌یابیم که بسیاری از فروشندگان ایرانی، میز مدیریتی سلطنتی را میز مدیریتی کلاسیک می‌پندارند، که از نظر ما کار چندان مناسبی نیست. میز مدیریت یا میز کار دفاتر قدیمی میز‌هایی بسیار ساده بودند و شما در عکس‌های مربوط به اوایل قرن بیستم این دسته از میز‌های بسیار بی‌آلایش و کاملا معمولی را پیدا می‌کنید.
اما میز مدیریت سلطنتی چیست. درباره میز مدیریتی سلطنتی باید گفت این دسته از میز‌ها نمایشگر اوج هنر ظریف کاری روی چوب‌اند. چوب آبنوس و دیگر انواع چوب‌های اعلای جنگلی با پایه‌های خراطی شده با نقوش مختلفی از حیوانات و انواع گیاهان خیالی و مینیاتوری. فرم میز اغلب همراه با قوس‌هایی در قسمت رو به رویی است که قرینه آن در قسمت پشت میز، جایی که کاربر پشت آن می‌نشیند، تکرار می‌شود. در فرم‌های سلطنتی تقریبا و به صورت معمول خبری از فرم ال یا دیگر فرم‌های میز مدیریتی نیست. همین‌ طور به واسطه انواع تزییناتی که در این نوع از میز‌ها به کار می‌رود شما جایی برای اضافه کردن انواع وسایل و امکانات کاربردی امروزی را ندارید. یعنی اگر بخواهید کابل شارژ موبایلتان را از یک هاب داخل میز رد کنید، دچار یأس فلسفی می‌شوید؛ زیرا حتی موبایلتان را نمی‌توانید در انواع معمول این اینگونه میز‌ها به شارژ وصل کنید.
این دسته از میز‌ها برعکس میز‌های کلاسیک که اغلب تک رنگ بودند، دو یا چند رنگ ساخته می‌شوند. البته رنگ آنها به واسطه استفاده از چند نوع چوب در ساختار‌ آنها است. جلال و جبروت میز مدیریتی سلطنتی به همین یکی دو صنایع دستی به کاررفته روی چوب ختم نمی‌شود. دیگر هنر دستی که در این نوع از میز‌های به کار می‌رود ورشو کاری و فلزکاری روی چوب است.
این واقعیتی است که یک سلطان از همه چیز بی‌نیاز است. نه نیازی دارد به موبایل خود چشم بدوزد و نه حتی یک کامپیوتر را برای انجام کار‌ها رو به روی خود داشته باشد. برای یک سلطان همه کار‌ها را انجام می‌دهند. خیل عظیمی از خدم و حشم پیرامون او هستند و دستورات او را فراهم می‌کنند. از این رو این دسته از میز‌ها چندان نیازی ندارند که جایی برای شارژر موبایل یا رد کردن سیم لن داشته باشند.
توصیه ما به شما این است که اگر سادگی و تفکر بی‌آلایش در عین حال اصیل را می‌پسندید یک میز کلاسیک را انتخاب کنید. با طرح چوبی اصیل ولی بدون هنر‌های زینتی زیاد. اما اگر می‌خواهید حقیقتا مانند یک سلطان زندگی کنید پس میز مدیریتی سلطنتی را جایگاه خود بدانید.

+ نوشته شده در  چهارشنبه 14 اسفند 1398ساعت 13:46  توسط محیا یوسفی 

تعارض سبک مدرن و سنتی طراحی دکوراسیون اداری

آیا می‌توان یک سبک خاص قدیمی را به صورت کامل در یک اداره یا دفتر کار پیاده کرد؟ این سوالی است که در این مقاله سمانه ساز به آن پاسخ می‌گوییم.
در پاسخ به این سوال اگر در یک کلام بخواهیم به صورت خلاصه پاسخی بدهیم می‌گوییم می‌شود اما بستگی دارد. همین الان در بسیار از تجارت خانه‌های تهران سبکی با استفاده از المان‌های سنتی طراحی داخلی ایرانی اجارا می‌شود. این واقعیت است که یک تاجر فرش معتمد بازار در شرکت صادرات فرش‌های دستبافش باید از انواع قالی‌های زیبای ایرانی استفاده کند و به سختی می‌توان برای این شرکت یک دکوراسیون اداری مینیمال را در نظر گرفت.

تعارض سبک مدرن و سنتی طراحی دکوراسیون اداری

تغییر سبک دکوراسیون داخلی عملا سرچشمه گرفته از تغییر سبک کار در محیط کاری بود زمانی حتی به میز و صندلی برای دفاتر نیازی نبود و صاحبات مسند روی زمین و پشت یک میز کوچک می‌نشستند.
با آمدن سیستم موسوم به بروکراسی دفاتر اداری هم شکل گرفتند و صندلی‌ و میز اداری هم جای خود را در میان کارمندان و مدیران باز کردند.
ابزار وسایل اداری هر چند ده سال تغییر کرد‌ه‌اند شکل ماشین‌های تایپ تغییر کرد؛ پرونده‌ها در زونکن‌های متفاوت دسته بندی شد و فایل‌های چوبی آهنی با اشکال متفاوت در دفاتر سر در آوردند. دفتر یک روزنامه با دفتر بازرگانی و یا دفتر معماری کاملا شکل‌های متفاوتی به خود گرفتند. این به چه دلیل بود. جوابی بسیار ساده برای این تفاوت فاحش بین دکوراسیون اداری مکان‌هایی که از آنها یاد کردیم بود آن هم به استفاده هر شغل از کاغذ باز می‌گشت.

اصلی‌ترین دلیل از کجا شروع شد

شاید تعجب کنید که دکوراسیون اداری چه ربطی به کاغذ دارد. اما باور کنید که این صفحات سفید سبک که هنوز در دست ما این ور و آن ور می‌شوند و سیاه می‌شوند و به سطل زباله سرازیر می‌شوند نقش عمده‌ای در شکل دادن به ریخت و قیافه دکوراسیون اداری ما داشتند.
سه شغلی که در بالا نام بردم را در نظر آورید. در یک دفتر روزنامه روزنامه نگاران روی چه کاغذ‌هایی می‌نوشتند؟ کاغذ‌های یادداشت و بعد هم محصول یاداشت‌هایشان را تایپ می‌کردند. روی هر میز یک ماشین تحریر کوچک بود و تلفن‌های بزرگ سیم‌دار مدام در حال زنگ خوردن. در روزنامه یادداشت‌ها کمتر بایگانی می‌شد برای همین قفسه ها و فایل های چندان زیادی برای بایگانی کاغذ‌ها دم دست نبود از این رو از دفاتر باز برای اسکان روزنامه نگاران استفاده می‌شد.
حالا به دفتر معماری فکر کنید دکوراسیون اداری دفاتر معماری با قفسه‌هایی معنی می‌یافت که در آنها کالک‌های لوله شده طراحی را طبقه بندی می‌کردند. همین طور یک یا چند یا چندین میز رسم با چراغ‌های مطالعه با صندلی‌های کوچک برای آن که گاهی روی آنها بنشینند. این کاغذ‌های لوله شده کالک بودند که دکوراسیون یک دفتر معماری را تغییر می‌داند.
اما به سراغ یک تجارتخانه برویم. دراینجا لیست و صورت وضعیت و فاکتور بود که در حجم‌های چند ده هزارتایی جا به جا می‌شد و باید بایگانی دقیقی روی آنها انجام می‌شد. برای همین دکوراسیون تجارت خانه‌ها از اتاق‌های تودرتو به همراه فایل‌ها عظیم فلزی تشکیل شده بود. فایل‌هایی که زونکن‌های متعددی را در خود جای می‌داد.
اما الان چه همه ما با کامپیوتر، تبلت، لپتاپ مانیتور‌های بزرگ 40 اینچی کار می‌کنیم تجارتخانه با نرم افزار‌های حسابداری کار می‌کند و تنها برای بایگانی ثابت چیزی را چاپ می‌کنند. روزنامه نگاران و معماران هر دو پشت کامپیوتر‌ هستند و حتی در دفاتر معماری مانیتور‌ها می‌توانند نقشه‌های کشیده شده را سه بعدی سازی کنند در حالی که روی صفحات کاغذی تنها یک بعد از کار دیده می‌شد.
کاغذ هر روز در حال حذف شدن از معادلات اداری است. امضا ها دیجیتال می‌شود و پرداخت‌ها الکترونیکی و از این رو همه به فضایی نسبتا شبیه به یکدیگر نیاز داریم. حالا در این وضعیت دکوراسیون اداری روز به روز به یک معیار واحد نزدیک می‌شود. اکنون به جای آنکه دکوراتور‌های دکوراسیون داخلی به این فکر کنند که چه وسایل اداری را باید در دکوراسیون اداری یک سازمان و دفتر اداری جای دهند به این فکر می‌کنند که افراد در یک دکوراسیون اداری چگونه با بهره وری بیشتری کار می‌کنند. چگونه راحت ترند و از همه مهم‌تر چگونه از کار خود لذت می‌برند.
بیشترین و پر تعارض‌ترین بخش دکوراسیون اداری قدیم و جدید در همین بخش است. دکوراسیون اداری در عصر قبل از تکنولوژی و انفجار اطلاعات به فکر وسایل بود و اکنون به فکر آدم‌ها.

+ نوشته شده در  شنبه 10 اسفند 1398ساعت 21:22  توسط محیا یوسفی 

نحوه صحیح چیدمان میز کار

نحوه چیدمان میز کار برای هر فردی متفاوت است. این که میز اداری فرد را چگونه بچینیم باید از دو جنبه مورد بررسی قرار بگیرد. اول این که شغل فرد مورد نظر چیست؟ و این که آیا این چیدمان با سلیقه او هماهنگ است یا خیر؟ برای پاسخ به این سوال شاید لازم باشد زمانی را صرف تحقیق و کسب اطلاعات کنیم.
بهترین کار این است که با خود فرد صحبت کنیم، اما با تحقیق درباره حرفه او هم می‌توانیم بخشی از کار را جلو ببریم.

نحوه صحیح چیدمان میز کار

برای بسیاری از کارفرماها مهم است که میز کار فرد جدیدی که استخدام کرده‌اند را از روز قبل از آمدن او آماده کنند. در مرحله اول باید دقت کنید که او برای انجام کارهای خود به چه وسایلی نیاز دارد. اگر به تازگی یک منشی استخدام کرده باشید، او به احتمال زیاد به زونکن، تقویم، تلفن، سالنامه و خودکار نیاز دارد. قرار دادن همه این وسایل بدون نظم و در یک سمت میز اداری چندان جالب نیست.
اگر کارمند شما راست دست باشد، به احتمال قوی ماوس را با دست راست می‌گیرد و اگر تلفن او زنگ بخورد، با دست چپ تلفن را برمی‌دارد. البته این فرضیات می‌تواند برای افراد مختلف، تغییر کند پس ما هیچ ادعایی برای این موضوع در این مقاله نداریم.

چه وسایلی را بر روی میز قرار دهیم؟

برای چیدمان میز کار لازم است کمی سلیقه هم به خرج دهید. برای مثال یک ست اداری رومیزی برای خود خریداری کنید. این ست اداری می‌تواند به صورت سفارشی بر طبق سلیقه شما ساخته شود. لازم نیست هزینه سنگینی برای خرید در نظر بگیرید. شما باید بدانید که تنها وسایل ضروری که در طول روز چندین بار با آن‌ها سر و کار دارید را بر روی میز قرار دهید. اگر وسیله‌ای روی میز شما قرار دارد که در طول روز ممکن است به آن نیاز پیدا نکنید، بهتر است فضای دیگری را برای قرارگیری آن در نظر بگیرید.
خودکار و دفتر یادداشت عضو جدانشدنی هر میز اداری است. البته برخی از افراد هستند که می‌خواهند یادداشت‌های خود را بر اساس تاریخ مشخص بنویسند، به همین دلیل به جای دفتر یادداشت، از سالنامه استفاده می‌کنند.
امروز استفاده از کامپیوتر برای هر شغل اداری یکی از الزامات محسوب می‌شود. برخی از افراد هستند که ترجیح می‌دهند میز کار خلوتی داشته باشند. کیبورد یکی از وسایلی است که تقریبا فضای زیادی بر روی میز اشغال می‌کند. شما می‌توانید از پایه‌های مانیتوری استفاده کنید که کیبورد شما در قسمت زیرین آن جا شود. در این صورت می‌توانید در زمان‌هایی که به کیبور خود نیازی ندارید، آن را زیر پایه مانیتور قرار دهید و میز کار منظم‌تری هم داشته باشید.
برای ایجاد نظم بیشتر، زونکن و پرونده‌های غیر ضروری را از روی میز به فضای دیگری انتقال دهید. بهتر است یک کمد یا قفسه در کنار میز خود داشته باشید تا وسایل غیر ضروری را از جلوی دستان خود بردارید و در جای دیگری از آن‌ها نگهداری کنید.

توازن ایجاد کنید

شما نمی‌توانید تمامی وسایلتان را در یک سمت از میز بچینید و خودتان در سمت دیگری بنشینید. بهترین کار این است در پشت میز اداری خود، طوری قرار بگیرید که از دو سمت راست و چپ احساس راحتی داشته باشید. در قسمت وسط میز قرار بگیرید و مانیتور خود را دقیقا روبروی خود قرار دهید. دیگر وسایل مورد نیازتان را در دو سمت میز می‌توانید قرار دهید.
اگر در قسمت راست میز خود دفتر، خودکار و وسایل دیگر را قرار داده باشید، در سمت دیگر می‌توانید برای ایجاد توازن در چیدمان میز کار خود یک گلدان زیبا بگذارید. گلدانی را انتخاب کنید که رسیدگی زیادی نیاز نداشته باشند، به این ترتیب یک گلدان همیشه سبز خواهید داشت.
برخی از ست‌های اداری هستند که زیر مانیتور شما قرار می‌گیرند و فضایی را در وسط میز برای گذاشتن وسایلی مانند ساعت، گوشی تلفن همراه و … فراهم می‌کنند.

+ نوشته شده در  يکشنبه 4 اسفند 1398ساعت 11:22  توسط محیا یوسفی